Podziel sie!

7 grzechow94% firm amerykańskich deklaruje wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji. W Polsce odsetek ten nie przekracza 6%, choć ponad połowa osób posługuje się tym narzędziem w celu znalezienia pracy.

„Rekrutacja online na stałe wpisała się w standardy działań prowadzonych przez specjalistów ds. HR. Branża w pełni korzysta z potencjału rozwiązań sieciowych w celu optymalizacji procesów rekrutacyjnych. Na szczególną uwagę zasługuje tu rola mediów społecznościowych, które stały się cennym nośnikiem informacji i platformą do nawiązywania relacji. Mimo to, wśród polskich przedsiębiorców ich zastosowanie w rekrutacji nie cieszy się dużą

Według raportu GUS wykorzystanie mediów społecznościowych w rekrutacji dotyczy zaledwie 4,9% małych i 8,6% średnich firm. Najwyższy wynik został odnotowany wśród dużych przedsiębiorstw – 14,6%.

„Te dane pokazują wyraźną zależność między wielkością firmy, a popularnością rekrutacji społecznościowej. Może to wynikać z tego, że na polskim rynku znaczny odsetek dużych przedsiębiorstw stanowią zagraniczne korporacje powielające globalne trendy. Wyniki nie są zadowalające, zwłaszcza w zestawieniu z innymi wskaźnikami. Międzynarodowy raport firmy KellyOCG pokazuje, że Polska wyróżnia się na tle innych krajów europejskich - aż 52 procent polskich respondentów stwierdziło, że wykorzystuje portale społecznościowe do szukania

Choć statystyki nie świadczą o najlepszej kondycji polskiego „social recruitingu", to firmy coraz częściej decydują się na nowoczesne metody. Na uwagę zasługuje w szczególności dział informacji i komunikacji, gdzie 25,7% firm używa mediów społecznościowych w celach rekrutacyjnych. W tym sektorze warto wyróżnić przedsiębiorstwa prowadzące działalność wydawniczą związaną z oprogramowaniem, wśród których aż 65% respondentów zadeklarowało wykorzystanie tego narzędzia. „Taka sytuacja wydaje się oczywista ze względu na specyfikę branży. Podobne uwarunkowania dotyczą firm działających w tradycyjnych mediach. Warto jednak zwrócić uwagę na stosunkowo wysokie wykorzystanie mediów społecznościowych w rekrutacji przez przedsiębiorstwa z poza sekcji informacyjnej. Na tle pozostałych branż dobrze wypadają firmy związane z ubezpieczeniami i reasekuracją gdzie aż 28,3% z nich korzysta z social media w rekrutacji. Z drugiej strony mamy firmy, jak np. te z sektora usług energetycznych, gdzie odnotowano wynik poniżej 2%." Odpowiednio skoordynowana rekrutacja online umożliwia firmom dotarcie do kandydata, który spełnia ich indywidualne preferencje. Dzięki Internetowi komunikujemy się sprawniej, działamy szybciej i możemy regularnie aktualizować informacje czy też oferty pracy. „Nie należy jednak zapominać, że w całym procesie najważniejszy jest czynnik ludzki, a jakikolwiek klucz kategoryzacyjny nie jest w stanie zastąpić efektów rozmowy twarzą w twarz ani ocenić osobowości kandydata. Działania prowadzone przez specjalistów ds. HR polegają na połączeniu tych dwóch etapów: rekrutacji online oraz indywidualnych rozmów

Po Pracy

Co rozwala związki

Wszędzie słyszysz o rozstaniach i rozwodach. Sama obawiasz się o swój...

A Ty kiedy znajdziesz swój Most Bogów?

W życiu każdej z nas może zdarzyć się coś, co w kilka sekund zmieni nasze...

Praca to nie wszystko

Stare folklorystyczne przysłowie głosi: "Bez pracy nie ma kołaczy". Od...

O Nas

Historia każdej wielkiej marki zawsze rozpoczyna się od niepowtarzalnej idei. Sam pomysł to jednak za mało! Potrzeba nadać mu właściwy tor, by marzenia stały się rzeczywistością. Świat mediów i PR-u jest...

Przeczytaj Też

Tak brzmi polskie przysłowie. Dzisiaj nikt nie przybija zelówek do butów,...
Rozmiar: + -

Salony Urody i SPA

Stylowe miejsce z nastrojowym wnętrzem, profesjonalnymi stylistami, w którym odmienisz swój wizerunek na lepsze.

Salony Mody

To wyjątkowy salon z włoskimi torebkami. Kupisz tu nie tylko torebki, aktówki i portfele, ale również skórzane torby na laptopa czy luksusowe kuferki na biżuterię.

Twój Sklep

Dziś najważniejsze są natura, zdrowie i piękno. Tu możesz kupić naturalne kosmetyki, naturalne środki czystości i ekologiczne produkty spożywcze sprawdzonych marek.