Podziel sie!

C A logoTo jedna z najbardziej znanych w Europie i na świecie marek, a powstała w XVII wieku!

Od pomysłu do realizacji.

Trudno dziś sobie wyobrazić większość europejskich miast bez sklepu C&A. Nasze sklepy odwiedza codziennie ponad dwa miliony klientów. Jednak wielu z nich nie wie, jaka historia kryje się za nazwą składającą się z dwóch liter. Wróćmy do XVII wieku, kiedy to przodkowie założycieli firmy, Clemensa i Augusta Brenninkmeijer, których początkowe litery imion do dziś tworzą logo firmy C&A, prowadzili w całej Europie handel tekstyliami. Obaj bracia 200 lat później rozwijali swoją działalność głównie na terenie Niemiec oraz Holandii i zgodnie z tradycją rodzinną zajmowali się sprzedażą materiałów. W roku 1841 założyli oni w Sneek we Fryzji własne przedsiębiorstwo pod nazwą C&A Brenninkmeijer. A 20 lat później otworzyli tam również pierwszy sklep C&A. Taki początek miała ta historia sukcesu trwająca do dzisiejszego dnia.

Z Westfalii do Europy

Wszystko zaczęło się w Mettingen. Pomysł na działalność, którą chcieli realizować bracia Brenninkmeijer był na tamte czasy tak prosty, jak i rewolucyjny: Oferowali oni ubrania o dobrej jakości za korzystne ceny, wprowadzili rozmiary standardowe i przyjazną dla klienta możliwość wymiany zakupionych artykułów. W ten sposób wprowadzili nowe zasady w detalicznym handlu odzieżą. Od pomysłu do realizacji. I tak liczba sklepów w Holandii stale rosła. Oczywistym był również fakt, że spadkobiercy Clemensa & Augusta postanowili przenieść ten sprawdzony model poza granice Holandii. W 1911 roku to rodzinne przedsiębiorstwo otworzyło swój pierwszy sklep w Niemczech, w Berlinie. Potem nastąpiły kolejne otwarcia miały miejsce w Anglii. Druga Wojna Światowa zahamowała rozwój planów ekspansji. Ale na początku lat sześćdziesiątych firma weszła na rynek w Belgii, Francji oraz Szwajcarii. Dziś przedsiębiorstwo C&A, które jest w dalszym ciągu przedsiębiorstwem rodzinnym, jest obecne w Chinach, Brazylii i Meksyku. Spółki w wymienionych krajach działają niezależnie od C&A Europa.

Zawsze na czasie

Sukces w branży mody polega na tym, że zawsze się wie, czego pragną ludzie. C&A doskonale wyczuwało i wyczuwa obowiązujące trendy. Kiedy w latach pięćdziesiątych czy sześćdziesiątych spódniczki mini i bikini budziły u wielu oburzenie, firma C&A podchwyciła ten trend i zachęciła do niego szerokie masy klientów. W ten sposób wpłynęła istotnie również na modę tamtych czasów. Do dzisiejszego dnia wielu badaczy trendów obserwuje ulice różnych metropolii, próbując przewidzieć nowe kierunki w modzie i przekazać te informacje designerom pracującym dla C&A. Na tej podstawie designerzy projektują modę, którą potem można podziwiać na europejskich ulicach.

C&A wciąż ekspanduje

W roku 1841 byliśmy firmą prowadzoną przez dwie osoby, dziś jesteśmy jednym z wiodących przedsiębiorstw na europejskim rynku mody. Spadkobiercy założycieli firmy zrozumieli, jaki potencjał kryją w sobie ich idee i rozpoczęli ekspansję do sąsiednich krajów już po otworzeniu w Holandii sporej liczby sklepów. Aktualnie firma C&A obecna jest już w 19 europejskich krajach i posiada ponad 1400 sklepów, w których zatrudnia 36.000 pracowników. Niemcy z 450 sklepami są największym rynkiem, drugie miejsce zajmuje Holandia, a potem kolejno Austria, Belgia, Hiszpania oraz Francja. W ostatnim okresie zostały otwarte sklepy we Włoszech, Rumunii i Chorwacji.

C&A posiada modę dla całej rodziny. Zapewnia to dwanaście własnych marek, jedne supermodne i trendy - inne klasyczne i eleganckie - a wszystkie razem zdolne do spełnienia każdych wymagań dotyczących mody. Dużym powodzeniem cieszą się również kolekcje XL w sklepach C&A.

Jest jednym z wiodących liderów na rynku tekstyliów z bawełny bio

C&A spełnia w ten sposób coraz częstsze życzenie klientów pragnących kupować produkty ekologiczne. Od 2006 roku firma oferuje kolekcje z certyfikowanej bio-bawełny, przyczyniając się w ten sposób w szerokim zakresie do ochrony środowiska naturalnego. Przy uprawie bio-bawełny rezygnuje się świadomie z zastosowania pestycydów, nawozów sztucznych oraz z genetycznie modyfikowanego materiału siewnego. Pomaga to w odzyskaniu równowagi ekologicznej, wspieraniu zrównoważonego rolnictwa i zdrowia farmerów oraz ich rodzin. W 2009 roku C&A sprzedało 12,5 milionów ubrań z bio-bawełny, co stanowi 10% całego asortymentu odzieży z bawełny oferowanego przez C&A.

Otwartość, uczciwość, zaufanie

Cała historia firmy świadczy o wielkim przywiązaniu do tradycyjnych wartości. C&A prowadzi swoją działalność na globalnych, a tym samym bardzo złożonych rynkach. Możliwe jest to tylko wtedy, jeżeli wszystkie zakresy działalności i wszyscy pracownicy powołują się na te same wartości.

W naszej codziennej pracy ciągle stawiamy czoła wyzwaniom dotyczącym warunków pracy oraz środowiska naturalnego. Aby mimo ciągłych zmian zawsze móc sprostać tym wyzwaniom, niezmiennie stosujemy się w relacjach z ludźmi, jak również w traktowaniu środowiska naturalnego do zasady zrównoważonego rozwoju, która jest stałym elementem filozofii firmy i naszych struktur zarządzania.

Kodeks etyczny naszej firmy zawiera jasno sformułowane moralne, socjalne oraz ekologiczne standardy, do których niezmiennie stosujemy się w naszych stosunkach biznesowych. Konsekwentne przestrzeganie tych standardów kontrolowane jest na nasze zlecenie przez niezależną organizację SOCAM.

 

Marki Modowe

Bialcon

Pasja, niepowtarzalne wzornictwo,dbałość o detale oraz dobór materiałów...

Mohito

Oferta marki MOHITO skierowana jest do kobiet w wieku 25 - 35 lat,...

Orsay

ORSAY to firma zlokalizowana w Willstätt (Niemcy), zajmująca się...

Baldowski

Firma istnieje od 1973 roku. Od tego czasu klienci otrzymują najwyższej...

BIG STAR LIMITED

Początki firmy Big Star Limited są ściśle związane z pojawieniem się marki...

Tatuum

Marka TATUUM, obecna na rynku od ponad 10 lat, powstała z myślą o tych,...

Taranko

Taranko Sp. z o.o. to istniejąca od 1987 roku firma szyjąca ubrania dla...

C&A

To jedna z najbardziej znanych w Europie i na świecie marek, a powstała w...

Reserved

RESERVED to marka odzieżowa, której kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci...

Nessi

Nessi – najlepsza strona butów.

KappAhl

Oferta firmy KappAhl przeznaczona jest przede wszystkim dla kobiet i...

O Nas

Historia każdej wielkiej marki zawsze rozpoczyna się od niepowtarzalnej idei. Sam pomysł to jednak za mało! Potrzeba nadać mu właściwy tor, by marzenia stały się rzeczywistością. Świat mediów i PR-u jest...

Przeczytaj Też

Wygodne szpilki? To niemożliwe! A jednak znalazłam takie, które są...
Od 27 do 31 maja na Mysiej w Warszawie będzie można zobaczyć projekty...
Słodki sen, dzwonek do drzwi, nagłe przebudzenie, wyjście prosto z łóżka w...
W surowych wnętrza Soho Factory w Warszawie odbył się pokaz jednego z...
Rozmiar: + -

Salony Urody i SPA

Centrum Kosmetyki Estetycznej istnieje od 2006 r. i nieustannie cieszy się zaufaniem wśród najbardziej wymagających Klientek i Klientów.

Salony Mody

To wyjątkowy salon z włoskimi torebkami. Kupisz tu nie tylko torebki, aktówki i portfele, ale również skórzane torby na laptopa czy luksusowe kuferki na biżuterię.

Twój Sklep

Wyjątkowa kwiaciarnia artystyczna, w której kupisz nie tylko wspaniałe kwiaty, ale też ciekawe i wyjątkowe prezenty. Spotkasz tu mistrzynię florystki, która nie tylko świetnie komponuje kwiaty, ale jest...