Podziel sie!

C A logoTo jedna z najbardziej znanych w Europie i na świecie marek, a powstała w XVII wieku!

Od pomysłu do realizacji.

Trudno dziś sobie wyobrazić większość europejskich miast bez sklepu C&A. Nasze sklepy odwiedza codziennie ponad dwa miliony klientów. Jednak wielu z nich nie wie, jaka historia kryje się za nazwą składającą się z dwóch liter. Wróćmy do XVII wieku, kiedy to przodkowie założycieli firmy, Clemensa i Augusta Brenninkmeijer, których początkowe litery imion do dziś tworzą logo firmy C&A, prowadzili w całej Europie handel tekstyliami. Obaj bracia 200 lat później rozwijali swoją działalność głównie na terenie Niemiec oraz Holandii i zgodnie z tradycją rodzinną zajmowali się sprzedażą materiałów. W roku 1841 założyli oni w Sneek we Fryzji własne przedsiębiorstwo pod nazwą C&A Brenninkmeijer. A 20 lat później otworzyli tam również pierwszy sklep C&A. Taki początek miała ta historia sukcesu trwająca do dzisiejszego dnia.

Z Westfalii do Europy

Wszystko zaczęło się w Mettingen. Pomysł na działalność, którą chcieli realizować bracia Brenninkmeijer był na tamte czasy tak prosty, jak i rewolucyjny: Oferowali oni ubrania o dobrej jakości za korzystne ceny, wprowadzili rozmiary standardowe i przyjazną dla klienta możliwość wymiany zakupionych artykułów. W ten sposób wprowadzili nowe zasady w detalicznym handlu odzieżą. Od pomysłu do realizacji. I tak liczba sklepów w Holandii stale rosła. Oczywistym był również fakt, że spadkobiercy Clemensa & Augusta postanowili przenieść ten sprawdzony model poza granice Holandii. W 1911 roku to rodzinne przedsiębiorstwo otworzyło swój pierwszy sklep w Niemczech, w Berlinie. Potem nastąpiły kolejne otwarcia miały miejsce w Anglii. Druga Wojna Światowa zahamowała rozwój planów ekspansji. Ale na początku lat sześćdziesiątych firma weszła na rynek w Belgii, Francji oraz Szwajcarii. Dziś przedsiębiorstwo C&A, które jest w dalszym ciągu przedsiębiorstwem rodzinnym, jest obecne w Chinach, Brazylii i Meksyku. Spółki w wymienionych krajach działają niezależnie od C&A Europa.

Zawsze na czasie

Sukces w branży mody polega na tym, że zawsze się wie, czego pragną ludzie. C&A doskonale wyczuwało i wyczuwa obowiązujące trendy. Kiedy w latach pięćdziesiątych czy sześćdziesiątych spódniczki mini i bikini budziły u wielu oburzenie, firma C&A podchwyciła ten trend i zachęciła do niego szerokie masy klientów. W ten sposób wpłynęła istotnie również na modę tamtych czasów. Do dzisiejszego dnia wielu badaczy trendów obserwuje ulice różnych metropolii, próbując przewidzieć nowe kierunki w modzie i przekazać te informacje designerom pracującym dla C&A. Na tej podstawie designerzy projektują modę, którą potem można podziwiać na europejskich ulicach.

C&A wciąż ekspanduje

W roku 1841 byliśmy firmą prowadzoną przez dwie osoby, dziś jesteśmy jednym z wiodących przedsiębiorstw na europejskim rynku mody. Spadkobiercy założycieli firmy zrozumieli, jaki potencjał kryją w sobie ich idee i rozpoczęli ekspansję do sąsiednich krajów już po otworzeniu w Holandii sporej liczby sklepów. Aktualnie firma C&A obecna jest już w 19 europejskich krajach i posiada ponad 1400 sklepów, w których zatrudnia 36.000 pracowników. Niemcy z 450 sklepami są największym rynkiem, drugie miejsce zajmuje Holandia, a potem kolejno Austria, Belgia, Hiszpania oraz Francja. W ostatnim okresie zostały otwarte sklepy we Włoszech, Rumunii i Chorwacji.

C&A posiada modę dla całej rodziny. Zapewnia to dwanaście własnych marek, jedne supermodne i trendy - inne klasyczne i eleganckie - a wszystkie razem zdolne do spełnienia każdych wymagań dotyczących mody. Dużym powodzeniem cieszą się również kolekcje XL w sklepach C&A.

Jest jednym z wiodących liderów na rynku tekstyliów z bawełny bio

C&A spełnia w ten sposób coraz częstsze życzenie klientów pragnących kupować produkty ekologiczne. Od 2006 roku firma oferuje kolekcje z certyfikowanej bio-bawełny, przyczyniając się w ten sposób w szerokim zakresie do ochrony środowiska naturalnego. Przy uprawie bio-bawełny rezygnuje się świadomie z zastosowania pestycydów, nawozów sztucznych oraz z genetycznie modyfikowanego materiału siewnego. Pomaga to w odzyskaniu równowagi ekologicznej, wspieraniu zrównoważonego rolnictwa i zdrowia farmerów oraz ich rodzin. W 2009 roku C&A sprzedało 12,5 milionów ubrań z bio-bawełny, co stanowi 10% całego asortymentu odzieży z bawełny oferowanego przez C&A.

Otwartość, uczciwość, zaufanie

Cała historia firmy świadczy o wielkim przywiązaniu do tradycyjnych wartości. C&A prowadzi swoją działalność na globalnych, a tym samym bardzo złożonych rynkach. Możliwe jest to tylko wtedy, jeżeli wszystkie zakresy działalności i wszyscy pracownicy powołują się na te same wartości.

W naszej codziennej pracy ciągle stawiamy czoła wyzwaniom dotyczącym warunków pracy oraz środowiska naturalnego. Aby mimo ciągłych zmian zawsze móc sprostać tym wyzwaniom, niezmiennie stosujemy się w relacjach z ludźmi, jak również w traktowaniu środowiska naturalnego do zasady zrównoważonego rozwoju, która jest stałym elementem filozofii firmy i naszych struktur zarządzania.

Kodeks etyczny naszej firmy zawiera jasno sformułowane moralne, socjalne oraz ekologiczne standardy, do których niezmiennie stosujemy się w naszych stosunkach biznesowych. Konsekwentne przestrzeganie tych standardów kontrolowane jest na nasze zlecenie przez niezależną organizację SOCAM.

 

Marki Modowe

Nessi

Nessi – najlepsza strona butów.

Tatuum

Marka TATUUM, obecna na rynku od ponad 10 lat, powstała z myślą o tych,...

BIG STAR LIMITED

Początki firmy Big Star Limited są ściśle związane z pojawieniem się marki...

C&A

To jedna z najbardziej znanych w Europie i na świecie marek, a powstała w...

Orsay

ORSAY to firma zlokalizowana w Willstätt (Niemcy), zajmująca się...

Baldowski

Firma istnieje od 1973 roku. Od tego czasu klienci otrzymują najwyższej...

KappAhl

Oferta firmy KappAhl przeznaczona jest przede wszystkim dla kobiet i...

Reserved

RESERVED to marka odzieżowa, której kolekcje dla kobiet, mężczyzn i dzieci...

Bialcon

Pasja, niepowtarzalne wzornictwo,dbałość o detale oraz dobór materiałów...

Mohito

Oferta marki MOHITO skierowana jest do kobiet w wieku 25 - 35 lat,...

Taranko

Taranko Sp. z o.o. to istniejąca od 1987 roku firma szyjąca ubrania dla...

O Nas

Historia każdej wielkiej marki zawsze rozpoczyna się od niepowtarzalnej idei. Sam pomysł to jednak za mało! Potrzeba nadać mu właściwy tor, by marzenia stały się rzeczywistością. Świat mediów i PR-u jest...

Przeczytaj Też

Co to jest, do czego służy i gdzie go można kupić? Sprawdź!
Marki modowe należące do Redan S.A. - Top Secret, Troll, Drywash biorą...
Wszystkie mamy dobrze wiedzą, jak energochłonne bywają obowiązki rodzica....
Coraz częściej w świecie projektantów mody swoich sił próbują osoby, które...
Rozmiar: + -

Salony Urody i SPA

Niezwykła pracownia fryzjerska w samym sercu miasta, w której dominuje profesjonalizm i wyjątkowa atmosfera. Tu kluczem doboru fryzury jest wnętrze i charakter klienta.

Salony Mody

Dobrze dobrany stanik to podstawa pięknego wyglądu i zdrowia. Tu możesz skorzystać z porady profesjonalnych brafitterek. Szeroki wybór rozmiarów sprawi, że znajdziesz coś odpowiedniego na swój biust.

Twój Sklep

Wyjątkowa kwiaciarnia artystyczna, w której kupisz nie tylko wspaniałe kwiaty, ale też ciekawe i wyjątkowe prezenty. Spotkasz tu mistrzynię florystki, która nie tylko świetnie komponuje kwiaty, ale jest...