Podziel sie!

1779774 218417028348714_366524399_nCoraz częściej w świecie projektantów mody swoich sił próbują osoby, które wcześniej współtworzyły duże i profesjonalne marki. Jak dają sobie radę na tym ciekawym, choć niełatwym rynku?

Debiutanci z wieloletnim doświadczeniem

W tym roku z własną kolekcją zadebiutowała między innymi Lidia Kalita uzbrojona w dwadzieścia lat wiedzy i umiejętności wyniesionych z Simple. Ubrania z jej nowej kolekcji możemy kupić w warszawskim butiku lub na stronie internetowej www.lidiakalita.pl. Z kolei Kamil Owczarek, jeden z założycieli kultowego już Bohoboco, długo zbierał swoje doświadczenie w Emporio Armani. Również ta marka ma własny, profesjonalnie zaprojektowany sklep online pod adresem www.sklep.bohoboco.com. Od niedawna swoje kolekcje na stronie www.grome.eu prezentuje Natalia Grott-Mess, wieloletnia projektantka firmy Orsay. Własne pomysły pod adresem www.lucja.com realizuje również Łucja Wojtala współpracująca dotąd z Big Starem.

Dlaczego uciekli z korporacji?

Nie wszyscy sprawdzają się w środowisku pracy, jaki zapewniają korporacje. Jednak to wcale nie oznacza, że uciekają z nich jedynie ci, którym się nie powiodło. Wręcz przeciwnie. Wymienieni wyżej projektanci to ludzie, którzy odnieśli w swoich firmach sukces. Skąd więc decyzja o przejściu na swoje? Oczywiście każda historia jest inna, ale trzeba pamiętać, że korporacja to twarde, ściśle określone środowisko, w którym można naprawdę dużo osiągnąć, ale trzeba też wiele poświęcić. Kreatywne burze mózgów, możliwość zasiadania przy stole, gdzie decyduje się o kształcie ogromnej, międzynarodowej kolekcji i branie udziału w jej projektowaniu to kuszące elementy korporacyjnej rzeczywistości. Ale poruszanie się w niej wymaga również ogromnej wytrzymałości psychicznej i emocjonalnej. Zazwyczaj trzeba pogodzić się z posiadaniem nad sobą szefa, który rzadko bywa partnerem dzielącym z nami wspólną pasję. Ci, którzy uciekli z korporacji mówią, że zbyt kochają modę, by nie podążyć za marzeniem o stworzeniu kolekcji wyłącznie własnego projektu.

Dobrze wiedzą, co chcemy nosić

Projektanci, którzy pierwsze kroki w świecie mody stawiali ładnych kilka lat temu, mają świetne wyczucie rynku. Dobrze wiedzą, co chcą dziś nosić idące z duchem czasu kobiety. Z ich propozycji wybiorą coś dla siebie zarówno szalone dwudziestki, jak i klasyczne pięćdziesięciolatki. Bywa, że w swoich kolekcjach mają nie tylko ubrania, ale również buty i akcesoria, choć niewielu projektantów w Polsce porywa się na ich produkcję. Rozstrzał cenowy w kategorii designerskich ubrań jest naprawdę duży. Za płaszcze z frakowym kołnierzem przyjdzie nam zapłacić nawet 2000 złotych. Jednak są też bluzki i spódniczki, których ceny zaczynają się już od kilkuset złotych.

Bez sponsora trudno utrzymać butik

Zdarza się, że na prezentacjach kolekcji nowych projektantów i ich marek, modelki noszą akcesoria z dobrze wszystkim znanym logo. Jest to zazwyczaj logo sponsora. Po prostu bez jego pomocy trudno utrzymać świeżo otwarty butik sygnowany własnym nazwiskiem. Zwłaszcza jeśli nie zdążyło się jeszcze na stałe zaistnieć w świadomości szerszej grupy odbiorców. Duże domy mody i marki sieciowe coraz częściej zauważają, że dobrzy projektanci mogą być dla nich świetną wizytówką. Na przykład gigant wśród internetowych sklepów odzieżowych www.zalando.pl od kilku lat jest oficjalnym sponsorem after party na imprezie Fashion Week Poland. To największe w naszym kraju święto mody, na którym prezentują się nie tylko znani projektanci, ale również młode marki i ich twórcy.

O Nas

Historia każdej wielkiej marki zawsze rozpoczyna się od niepowtarzalnej idei. Sam pomysł to jednak za mało! Potrzeba nadać mu właściwy tor, by marzenia stały się rzeczywistością. Świat mediów i PR-u jest...

Przeczytaj Też

Wbrew pozorom wysiłek fizyczny ma swój rytm. Już dziś zaplanuj zdrowy plan...
Przeszłam się kilka dni temu po jednej z galerii i to co zobaczyłam...
Kolekcja marki Bialcon Lato 2011 składa się z 6 podkolekcji. Każda z nich...
Alice Point, Charlize Mystery i Jessica Mercedes - topowe blogerki, które...
Rozmiar: + -

Salony Urody i SPA

Niezwykła pracownia fryzjerska w samym sercu miasta, w której dominuje profesjonalizm i wyjątkowa atmosfera. Tu kluczem doboru fryzury jest wnętrze i charakter klienta.

Salony Mody

To wyjątkowy salon z włoskimi torebkami. Kupisz tu nie tylko torebki, aktówki i portfele, ale również skórzane torby na laptopa czy luksusowe kuferki na biżuterię.

Twój Sklep

Wyjątkowa kwiaciarnia artystyczna, w której kupisz nie tylko wspaniałe kwiaty, ale też ciekawe i wyjątkowe prezenty. Spotkasz tu mistrzynię florystki, która nie tylko świetnie komponuje kwiaty, ale jest...