Podziel sie!

mano-logoSzkoła jogi&pilates Manomani
Wrocław, ul. Kościuszki 34
Pałacyk, II p.
tel. 693 999 101
http://www.manomani.pl/

 

 

 

 

Na dwóch pięknie odrestaurowanych salach w pałacu z XIX wieku, w samym sercu miasta, trenerzy prowadzą zajęcia jogi (na trzech poziomach zaawansowania), pilates (dwa poziomy zaawansowania), bodyART, stretching i inne "przyjazne" psychofizycznemu zdrowiu formy ruchu. Ceniąc sobie zindywidualizowaną pracę specjalizują się również w treningu personalnym. Organizują również warsztaty stacjonarne i wyjazdowe, szkolenia i wykłady.

O sobie mówią: szczycimy się serdecznym kontaktem z naszymi klientami, z którymi dzielimy wspólną wizję wypoczynku i codziennego dbania o zdrowie i urodę.

Zajęcia, na które szkoła zaprasza:

  • Manomani Joga i Pilates, WrocławJoga to jeden ze starożytnych systemów filozofii indyjskiej. To nauka jednocząca i równoważąca wszystkie aspekty życia - fizyczne, mentalne, emocjonalne i jeśli tego chcemy to również duchowe.
    W napisanym ok. II w n.e. słynnym traktacie „Yogasutry" indyjski filozof i jogin Patańjali napisał „jogah cittavritti nirodhah" - joga to powściągnięcie poruszeń świadomości.
    Regularna praktyka asan (pozycji jogicznych) i pranayam (ćwiczeń oddechowych) przynosi niezliczone korzyści dla ciała i umysłu- wzmacnia, uelastycznia, napełnia energią, daje odprężenie, podnosi pewność i świadomość siebie, a także dzięki pogłębionemu oddechowi ...odmładza komórki ciała.
    Joga leczy stres, wzmacnia system odpornościowy, reguluje metabolizm i wydzielanie hormonów, optymalizuje ciśnienie, uczy koncentracji, pokory i cierpliwości. Ujmując rzecz najprościej –joga pomaga żyć.
    Joga to nie zestaw trudnych ćwiczeń fizycznych dla sportowców, to ćwiczenie UMYSŁU poprzez ciało. Świadomość ciała pozwala osiągnąć wyższą świadomość swojej energii i procesów myślowych, dzięki czemu ostatecznie uświadamiamy sobie jak funkcjonuje układ nerwowy i stajemy sie bardziej wrażliwi na "uśpioną" część mózgu - nieświadomość.
  • Pilates to system ćwiczeń uczący świadomej pracy głęboko ukrytych mięśni stabilizujących w celu poprawy postawy i usunięcia dolegliwośći związanych z nieprawidłowymi nawykami ruchowymi. Efektami "ubocznymi" pracy są- lepsza elastyczność, koordynacja, ogólna poprawa kondycji i wyglądu ciała oraz obniżenie stresu.
    Kontrola, oddychanie, płynność ruchów, precyzja, centrowanie, rutyna, rozluźnienie - to osiem zasad metody Pilatesa.
    Kontrola w pilatesie to ruch w pełni świadomy. Pracując powinniśmy dokładnie wiedzieć co i po co robimy, które mięśnie powinny być aktywne, a które rozluźnione i jaki jest cel ćwiczenia, które wykonujemy.
    Oddech- szeroki,uspokajający, angażujący wiekszą niż zwykle pojemność płuc. Płynność- nawet szybki,dynamiczny ruch może być wykonywany płynnie i z gracją. Precyzja- to zorientowanie na jakość a nie na ilość. Wykonujemy mało powtórzeń każdego ćwiczenia, ale pracujemy z niezwykłą uwagą. Centrum- to świadoma praca konkretnymi grupami mięśniowymi. Zanim ruch się rozpocznie napinamy głeboko ukryte mięśnie stabilizujące, a dopiero potem te mięśnie, które go wykonają. Rutyna- żeby oczekiwać rzeczywistych efektów potrzebny jest nawyk wykonywania ćwiczeń. Można ćwiczyć 20 min dziennie, ale należy to robić regularnie. Rozluźnienie- choć ćwiczenia pilates (wykonywane poprawnie) nie należą do lekkich, po zajęciach nie odczuwamy przykrego napięcia ale pozbywamy się napięć z kręgosłupa i barków.
  • Manomani Joga i Pilates, WrocławBodyART - to trening funkcjonalny, zapewniający prawidłową pracę całego ciała, wzmocnienie i stabilizację wszystkich elementów włączonych w ruch, jak również prace z oddechem, uspokojenie i rozwijanie świadomości ciała.
    To nowa metoda, która bardzo szybko zdobywa sobie zwolenników w Europie i Ameryce. Jej twórca, Robert Steinbacher, bazując na jodze, ćwiczeniach rehabilitacyjnych i klasycznych technikach regulacji oddechu, stworzył system ćwiczeń doskonały dla współczesnego, zestresowanego człowieka. Podstawą bodyART-u jest połączenie treningu i relaksu przy wykorzystaniu funkcji poszczególnych mięśni i organów ludzkiego ciała. Podmiotem tej metody jest człowiek jako całość. Celem ćwiczeń jest przede wszystkim odzyskanie świadomości własnego ciała.
    Steinbacher zwrócił uwagę na to, że ćwiczenia na przyrządach dostępnych w siłowni z jednej strony pozwalają na poprawienie kondycji ciała, ale jednocześnie oddzielają wysiłek fizyczny od naturalnych zdolności ruchowych naszego ciała. Uznał więc, że „człowiek musi się nauczyć, jak przejąć odpowiedzialność za własne ciało". Efektem ćwiczeń jest nie tylko smuklejsza i zgrabniejsza sylwetka, ale i wewnętrzny spokój i relaks.
  • Joga stretch - to godzinny trening oparty na jodze, którego celem jest poprawa elastyczności całego ciała, wyciszenie i pozbywanie się stresu. Doskonałe zajęcia dla osób, czynnie uprawiających intensywne dyscypliny sportowe oraz dla tych, którzy z jogą nie mieli dotąd do czynienia, ale mają to w planach.
    Wykorzystując techniki zaczerpnięte z jogi klasycznej docieramy do przeprawcowanych i zablokowanych punktów w ciele. Szukamy otwarcia i pełnych zakresów ruchu, nie tylko w dużych stawach i mięśniach, ale dzięki metodycznej pracy docieramy również do rejonów zwykle pomijanych w tradycyjnym stretchingu.
    Pracując w skupieniu, w miękkich sekwencjach ruchów odzyskujemy równowagę ciała, oddechu i umysłu.
  • Trening personalny - trening sam na sam z instruktorem. Przewaga spotkań indywidualnych nad grupowymi polega przede wszystkim na tym, że cała praca jest idealnie dopasowana do potrzeb,wymagań i możliwości klienta. Wspólne zaangażowanie instruktora i osoby ćwiczącej daje szybkie rezultaty. Trening personalny pilates bądź jogi rozpoczyna wnikliwa analiza stylu życia, zdrowia i wad postawy klienta. Pierwsze spotkanie jest najważniejszym elementem wspólnej pracy, bo tylko dzięki dokładnemu wywiadowi instruktor może odpowiednio zaplanować plan treningowy wykorzystując modyfikacje klasycznych ćwiczeń pilates, stretchingu, jogi oraz ćwiczeń oddechowych. Dla jeszcze dokładniejszego zaadaptowania techniki do indywidualnych potrzeb klienta podczas treningu wskazane jest
    użycie sprzętu w postaci piłek body ball, chi ball, foam rollerów, pilates circle czy tubbingów.Praca indywidualna pozwala na szybkie osiąganie założonych wcześniej celów, bez względu na to czy są to poprawa ogólnego wyglądu i postawy ciała, jego elastyczności i siły czy nauka relaksacji w celu zminimalizowania wpływu stresu.

O Nas

Historia każdej wielkiej marki zawsze rozpoczyna się od niepowtarzalnej idei. Sam pomysł to jednak za mało! Potrzeba nadać mu właściwy tor, by marzenia stały się rzeczywistością. Świat mediów i PR-u jest...

Rozmiar: + -

Salony Urody i SPA

Centrum Kosmetyki Estetycznej istnieje od 2006 r. i nieustannie cieszy się zaufaniem wśród najbardziej wymagających Klientek i Klientów.

Salony Mody

To wyjątkowy salon z włoskimi torebkami. Kupisz tu nie tylko torebki, aktówki i portfele, ale również skórzane torby na laptopa czy luksusowe kuferki na biżuterię.

Twój Sklep

Wyjątkowa kwiaciarnia artystyczna, w której kupisz nie tylko wspaniałe kwiaty, ale też ciekawe i wyjątkowe prezenty. Spotkasz tu mistrzynię florystki, która nie tylko świetnie komponuje kwiaty, ale jest...